معرفی راه 90 % تشخیص دستگاه کپی استوک چیست ؟

 

1) دستگاه کپی استوک ، توسط شرکت های سازنده پس از استفاده در بازه ی زمانی مد نظر و پس از اسقاط دستگاه بازسازی می گردد و تمام قطعات آن تبدیل به قطعات فابریک و نو می گردد بنابراین می بایست تمام دستگاه های استوک اروپایی دارای قطعات نو باشند و در صورتی که قطعات آن تعویض نشده باشد بیانگر این مبحث می باشد که این دستگاه از جمله دستگاه های استوک اروپایی نمی باشد 

2) دستگاه های استوک اصل همگی دارای یک نوع پیچ و مهره در یک قسمت دستگاه می باشند به عنوان مثال در پشت دستگاه کپی استوک همگی دارای یک نوع پیچ و مهره می باشند در صورتیکه دستگاه استوک به دست تعمیر کار ، تعمیر گردد از این ظرافت کاسته شده و احتمال یکدست بودن قطعات پیچ و مهره آن به حداقل می رسد .

3) دستگاه کپی استوک را می بایست از فروشگاهی خریداری نمایید که به تعداد زیادی از یک نوع محصول را داشته باشد و احتمال اینکه خود شخص اقدام به وارد کردن آن دستگاه ها کرده باشد بیشتر باشد .

4) در قسمت تنظیمات سرویس کار دستگاه اطلاعات نمایندگی فروش دستگاه در کشور مبدا وجود دارد و در صورتی که دستگاه های ایرانی که نیاز به تعمیر آنها وجود داشته باشد دارای این اطلاعات نمی باشد و گاها" دیده می شود که اطلاعات آنها Reset می گردد .

5) هنگام خرید دستگاه کپی استوک از فروشنده درخواست نمایید تا کنتور دیجیتالی دستگاه را در اختیار شما قرار دهد کنتور دیجیتالی دقیقا" مشابه کنتور مکانیکی می باشد و پس از تحویل کنتور دیجیتالی از فروشنده آن را با کنتور روی بدنه مقایسه نمایید .
6) کارتریج و Imaging دستگاه های کپی رنگی استوک می بایست همه دارای یک مدل بوده و نیز همه از یک کشور تولید کننده باشد و از جمله ویژگی ها را در مورد کونیکا مینولتا می توان به حالت باز شو کشویی Image Unit اشاره نمود و درام ها در کونیکا مینولتا نیز می بایست همگی دارا یک رنگ بوده و نیز مدل و مارک آنها نیز از یک نوع باشد .

7) دستگاه کپی استوک می بایست صد در صد تمیز بود و هیتر آن دارای سلامت 100% باشد ،کپی رنگی به شما پیشنهاد می دهد هیتر دستگاه را مشاهده نمایید،هیتر در دستگاه های تیراژ پایین و رنگی از سمت راست باز می شود از فروشنده در خواست نمایید هیتر دستگاه را به شما نشان دهد . در دستگاه هایی که از عمر مفید آنها آنقدری نگذشته باشد دارای یک روکش نمدی مانند به رنگ نارنجی و یا زرد بدون هیچ گونه لکه ای می باشد ، رول هیتر می بایست بدون هیچ گونه لک و کاملا" یک دست باشد 

 

منبع:تعمیر دستگاه کپی